Programplaner og emneplaner - Student
Norsk 1, trinn 1-7 Programplan
- Engelsk programnavn
- Norwegian 1 for Primary School Teachers
- Gjelder fra
- 2025 HØST
- Studiepoeng
- 30 studiepoeng
- Varighet
- 2 semestre
- Timeplan
- Her finner du et eksempel på timeplan for førsteårsstudenter.
- Programhistorikk
-
Innledning
Programplan for norsk 2, trinn 1–7 (30 studiepoeng) – oppdrag
Norwegian 2 for Primary School Teachers, Level 1–7
Studieprogramkode: NORDO
Emnekoder: NORD6210 og NORD 6220
30 studiepoeng
Nett- og samlingsbasert vidareutdanning
Deltid
Godkjent av prodekan for studiar 13. februar 2015
Siste revisjon godkjent av prodekan for studiar 25. januar 2021
Programplan gjeld frå haustsemesteret 2021
Fakultet for lærarutdanning og internasjonale studium
Institutt for grunnskole- og faglærarutdanning
Målgruppe
Kunst, kultur og kreativitet i barnehagen er et emne som møter barns undring og utforsking med helhetlig og tverrfaglig tilnærming gjennom ulike temaer. I emnet skal du videreutvikle forståelsen av samspillet mellom lek og læring, kunst og kultur og hvordan dette kommer til uttrykk i et mangfoldig samfunn. Det omfatter teoretisk, praktisk og digital undervisning, noe som kjennetegner både innhold, arbeidsformer og vurdering. Fagområdet kunst, kultur og kreativitet i kapittel 9 (Rammeplan for barnehagen, 2017) er omdreiningspunktet for emnet og gjennomføringen er tett knyttet til arbeid i barnehagen.
Emnet sikter mot å gi en utdypet forståelse, bredere fagkunnskap og høy kompetanse i å utvikle pedagogiske miljøer som stimulerer til undring via kroppslige utforskende og sanselig arbeid. Studiet innebærer at studentene får utvikle kompetanse i bruk av både kognitive, sanselige, digitale og taktile innganger til å realisere fagområdet i kapittel 9 på nye og kreative måter. Emnet vil også omfatte rammeplananalyse og diskusjon av handlingsrom for arbeidet med fagområdet kunst, kultur og kreativitet i barnehagen.
Fullført emne kan, etter søknad, innpasses som del av masterprogrammet Barnehagekunnskap (120 studiepoeng) eller som del av masterprogrammet Estetiske fag (120 studiepoeng) ved OsloMet. Kandidater må søke om opptak til masterstudiet på ordinær måte, basert på de opptakskriterier som gjelder for masterstudiet (inkludert karakterkrav).
Opptakskrav
Opptakskrav er bestått lærarutdanning innretta for undervisning i grunnskolen. Søkjarar med bestått førskole- eller barnehagelærarutdanning må ha tilleggsutdanning for å undervise i barneskolens 1. til 4. trinn (GLSM 60 studiepoeng eller GLSM 30 og 30 studiepoeng i matematikk eller norsk retta mot barnetrinnet eller PAPS 1+2). Kvalifiserte søkjarar må ha minimum 30 studiepoeng i norsk eller tilsvarande (til dømes norsk 1 (30 studiepoeng) frå si tidlegare utdanning). Studentar som får studieplass, må vere i arbeid som lærar eller ha kontakt med ein skole der det er mogleg å ta aktivt del i norskundervisning. Kravet om bestått lærarutdanning kan fråvikast dersom søkjaren berre manglar faget ho/han søkjer på, for å fullføre lærarutdanninga si.
Søkjarar blir rangerte etter karakterpoeng frå lærarutdanninga. Søkjarar som har fått innvilga stipend og/eller vikarmidlar frå Utdanningsdirektoratet (Udir), får 5 tilleggspoeng.
Læringsutbytte
Se emneplan.
Innhold og oppbygging
Norsk I for trinn 1-7 er bygt opp av to emne à 15 studiepoeng. Norskfaget i grunnskolelærarutdanninga trinn 1.-7. går over eitt studieår. For å oppnå 30 studiepoeng må studentane bestå både emne 1 og 2. Studiet er lagt opp for å sikre ein god progresjon frå emne 1 til emne 2. Til saman utgjer norskfaget ein heilskap som gir deltakaren høve til å tileigne seg kunnskapar om norsk språk og norsk tekstkultur og om didaktiske teoriar knytte til norskopplæring.
Emne 1 Grunnleggande lese- og skriveopplæring, språket som system og språket i bruk.
Emne 2 Vidareutvikling av lese- og skriveferdigheiter, litteratur og litterær danning.
Sjå meir omfattande omtale av innhaldet i emneplanane.
Arbeids- og undervisningsformer
For nærare informasjon, sjå emneplanane.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Det er knytt arbeidskrav til kvart emne. Retten til å gå opp til eksamen i norsk emne 1 og 2 føreset godkjente arbeidskrav. For nærare informasjon om innhaldet i arbeidskrav, sjå den enkelte emneplanen.
Sjukemelding fritar ikkje for å innfri arbeidskrava. Studentar som på grunn av sjukdom eller annan dokumentert gyldig årsak ikkje leverer/utfører arbeidskrav innan fristen som er sett, kan få forlenga frist. Ny frist for å innfri arbeidskrava må i kvart einskilt høve avtalast med faglærar
Studentar som leverer/utfører arbeidskrav innan fristen, men som får vurderinga ”Ikkje godkjend”, har høve til to nye innleveringar. Studenten må da sjølv avtale ny innlevering av det aktuelle arbeidskravet med faglærar. Studentar som ikkje leverer/utfører arbeidskrav innan fristen og som ikkje har dokumentert gyldig årsak, får ikkje nye forsøk.
Vurdering og sensur
Avsluttande eksamen i emne 1 er i slutten av haustsemestret. Avsluttande eksamen i emne 2 er i slutten av vårsemestret. Dei to emna heng saman og emne 2 byggjer på emne 1.
For nærare informasjon om avsluttande vurdering, sjå emneplanane.
Vurderingskriterium
A: Arbeidet viser framifrå kunnskapar og ferdigheiter innanfor kompetanseområda i faget. Det vitnar om framifrå evne til fagleg refleksjon og sjølvstendig tenking. Arbeidet er særs godt og korrekt formulert språkleg.
B: Arbeidet viser mykje gode kunnskapar og ferdigheiter innanfor kompetanseområda i faget. Det vitnar om mykje god evne til fagleg refleksjon og sjølvstendig tenking. Arbeidet er mykje godt og korrekt formulert språkleg.
C: Arbeidet viser gode kunnskapar og ferdigheiter innanfor kompetanseområda i faget. Det vitnar om god evne til fagleg refleksjon og sjølvstendig tenking. Arbeidet er godt og korrekt formulert språkleg.
D: Arbeidet viser varierande og/eller avgrensa kunnskapar og ferdigheiter innanfor kompetanseområda i faget. Det vitnar om varierande og/eller avgrensa evne til fagleg refleksjon og sjølvstendig tenking. Arbeidet er delvis godt og korrekt formulert språkleg.
E: Arbeidet tilfredsstiller minimumskrava til kunnskapar og ferdigheiter innanfor kompetanseområda i faget. Det vitnar av og til om evne til fagleg refleksjon og sjølvstendig tenking. Arbeidet tilfredsstiller minimumskrava til god og korrekt språkleg framstilling.
F: Arbeidet viser utilstrekkelege kunnskapar og ferdigheiter innanfor kompetanseområda i faget og/eller arbeidet tilfredsstiller ikkje minimumskrava til god og korrekt språkleg framstilling. Evne til refleksjon og sjølvstendig tenking kjem ikkje til uttrykk.
Øvrig informasjon
Programplan for norsk 1, trinn 1–7 – oppdrag
Norwegian 1 for Primary School Teachers
Studieprogramkode: NORCO
30 studiepoeng
Nett- og samlingsbasert vidareutdanning
Deltid
Godkjent av prodekan for studier 13. februar 2015
Siste redaksjonelle endring 25.11.2020.
Fagplan gjeld frå haustsemesteret 2021
Fakultet for lærarutdanning og internasjonale studium
Institutt for grunnskole- og faglærarutdanning