Programplaner og emneplaner - Student
PRG6100 Innføring i programmering for lærere for trinn 5-10 Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Introduction to Programming for Teachers, Level 5-10
- Studieprogram
-
Programmering for trinn 5–10
- Omfang
- 7.5 stp.
- Studieår
- 2025/2026
- Pensum
-
HØST 2025
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Ingen ut over opptakskrav.
Læringsutbytte
Kunnskap
Studenten:
- har inngående kunnskap om utvikling av prosjektarbeid med et selvvalgt tema innenfor studiets spesialseringer
- har inngående kunnskap om relevante nordiske og internasjonale samtidsdiskurser
- kan gjennomføre prosjektarbeid på bakgrunn av etisk og faglig analyse og refleksjon
- har bred kunnskap innenfor studieretningens kompetanseområder og spesialisert innsikt i et definert område
Ferdigheter
Studenten:
- kan planlegge, gjennomføre og dokumentere et selvstendig faglig prosjekt.
- kan anvende faglig kunnskap til å utforme, diskutere og velge relevante presentasjons- og formidlingsformer
- kan orientere seg i det nordiske og internasjonale kunst, design- og kulturfeltet og bruke aktuelle referanser for å formulere selvstendige, faglige resonnement og posisjoner
- kan reflektere kritisk over eget og andres praktisk arbeid sett i en bredere kunnskapsbasert ramme
Generell kompetanse
Studenten:
- Kan bidra til prosjektutvikling, nytenking og innovasjonsprosesser
- kan anvende sine kunnskaper og ferdigheter på nye områder for å gjennomføre avanserte arbeidsoppgaver og prosjekter
Innhold
Emnet overlapper 15 stp med MEST4320.
Arbeids- og undervisningsformer
Undervisningen består i forelesninger som presenterer sentrale tema i emnet og prosjektarbeid i workshops hvor både gruppearbeid og eget, selvstendig arbeid inngår. Det gis veiledning i studiet. Studentene deltar i undervisningen og i gruppearbeid. Det stilles store krav til selvstendig, kreativt arbeid og kritisk refleksjon. Studentene kan selv velge å gjennomføre arbeidskrav og eksamen individuelt eller i gruppe.
Undervisningsspråket er engelsk når emnet er inkludert i det internasjonale semesteret.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Det er to arbeidskrav i emnet. Retten til å avlegge eksamen forutsetter at begge arbeidskravene er godkjent.
- Arbeidskrav 1:
- Individuelt refleksjonsnotat om programmering i skolen (om lag 1000 ord).
- Arbeidskrav 2:
- Del 1: Individuell programmeringskode med dokumentasjon.
- Del 2: Gruppearbeid: Refleksjonsnotat med gjennomgang av del 1 (om lag 1500 ord).
For utfyllende informasjon om arbeidskrav, se programplanen.
Vurdering og eksamen
After completion of the course, the students will have acquired the following learning outcomes, defined as knowledge, skills and general competence.
Knowledge
- has in-depth knowledge of how policies impact the reform of educational systems and how they support or impede improvements in curriculum, teaching, and student achievement.
- has in-depth knowledge about analysing the social dimensions of science and digital technologies in the educational field in both curriculum, teaching, and student achievement.
Skills
- Is able to analyse the political, social, economic and legal dynamics that affect policy development and implementation in the educational field.
- Is able to analyse and critically evaluate the development and implementation of digital technologies in education.
- Is able to analyse and critically evaluate the scientific and political bases for the introduction of digital technologies in education.
- Can integrate STS methodologies into own research projects.
General competence
- Can identify how public policy decision-making related to digital technologies in education at local, state, and national levels have an impact on education institutions, students, and the public.
- Can develop nuanced readings and critiques of current STS literature
- Can integrate STS methodologies and perspectives into the candidate’s own research projects.
Hjelpemidler ved eksamen
Course Work Requirements
Accepted oral presentation: During the seminar, the candidate prepares a 10 minutes’ oral presentation of their project/topic relevant to the course topic. The presentation can be in Norwegian, Swedish, Danish or English. Following the presentation there will be a sequence in which the candidate responds to questions and receive comments from the course leader and others.
The purpose of the course requirement is to ensure active participation and discussions in the group, as well as to give constructive and critical feedback to peers.
Attendance
80 % attendance of the time of the course is required. If a student has attended at least 60 % of the course but less than 80 %, s/he must submit an extra paper of at least 3,000 words plus reference list on a given topic.
Vurderingsuttrykk
The candidate writes an individual paper, 2000 - 4000 words plus reference list. The paper must be related to relevant themes in the course syllabus. The paper must be written in Norwegian, Swedish, Danish or English.
If a paper cannot be passed, the candidate must submit one revised version within a given deadline.
Sensorordning
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Opptakskrav
The learning outcomes serve as criteria for assessment. The grades are "pass" or "fail".