EPN-V2

PPF2PRA Praksisperiode Emneplan

Engelsk emnenavn
Teaching Practice
Studieprogram
Praktisk pedagogikk for fagskolen 2 – utviklingsarbeid og nettpedagogikk
Omfang
0.0 stp.
Studieår
2025/2026
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Hver besvarelse vurderes av to sensorer. Tilsynssensor evaluerer eksamens- og sensurordningen.

Læringsutbytte

Eksamen er en individuell semesteroppgave bestående av en rapport på ca. 10 sider. Skrifttype Arial eller Calibri, størrelse 12pkt, linjeavstand: 1,5.

Rapporten skal inneholde følgende komponenter: Innledning, presentasjon av tema, presentasjon av arbeidsoppgave og faglig produksjon, metode, metoderefleksjoner, potensielle funn og refleksjoner over utfordringer med arbeidet. Rapporten kan også redegjøre for hvilken type publikasjon arbeidet har tatt sikte på å inngå i eller realiseres som, enten dette gjelder bidrag til publikasjoner fra prosjektet, eller som en selvstendig publikasjon (for eksempel en egen artikkel), der det er relevant.

Innhold

Se omtale i emneplanen

Arbeids- og undervisningsformer

Alle hjelpemidler tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Bestått/Ikke bestått

Vurdering og eksamen

Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av alle besvarelsene.

Hjelpemidler ved eksamen

Harald Hornmoen

Vurderingsuttrykk

Emnets viktigste innhold er den pedagogiske interaksjonen mellom stabens vitenskapelige personale og studenten. Studenten gjennomfører et nærmere avtalt vitenskapelige arbeid under veiledning av en vitenskapelig tilsatt. Gjennom empiriske undersøkelser og teoretisk refleksjon skal studenten tilegne seg den innsikt og de ferdigheter som skal til for å gjennomføre et arbeid som holder god vitenskapelig standard. Kurset skal både gi praktiske ferdigheter som er til hjelp for studenten under det senere arbeidet med masteroppgaven, og bidra med teoretisk og praktisk kompetanse som er til nytte for pågående forskning i fagmiljøet ved Institutt for journalistikk og mediefag.

Sensorordning

Se omtale i emneplanen