Programplaner og emneplaner - Student
PPF2PRA Praksisperiode Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Teaching Practice
- Studieprogram
-
Praktisk pedagogikk for fagskolen 2 – utviklingsarbeid og nettpedagogikk
- Omfang
- 0.0 stp.
- Studieår
- 2025/2026
- Pensum
-
HØST 2025
- Timeplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Hver besvarelse vurderes av to sensorer. Tilsynssensor evaluerer eksamens- og sensurordningen.
Læringsutbytte
Eksamen er en individuell semesteroppgave bestående av en rapport på ca. 10 sider. Skrifttype Arial eller Calibri, størrelse 12pkt, linjeavstand: 1,5.
Rapporten skal inneholde følgende komponenter: Innledning, presentasjon av tema, presentasjon av arbeidsoppgave og faglig produksjon, metode, metoderefleksjoner, potensielle funn og refleksjoner over utfordringer med arbeidet. Rapporten kan også redegjøre for hvilken type publikasjon arbeidet har tatt sikte på å inngå i eller realiseres som, enten dette gjelder bidrag til publikasjoner fra prosjektet, eller som en selvstendig publikasjon (for eksempel en egen artikkel), der det er relevant.
Innhold
Se omtale i emneplanen
Arbeids- og undervisningsformer
Alle hjelpemidler tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Bestått/Ikke bestått
Vurdering og eksamen
Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av alle besvarelsene.
Hjelpemidler ved eksamen
Harald Hornmoen
Vurderingsuttrykk
Emnets viktigste innhold er den pedagogiske interaksjonen mellom stabens vitenskapelige personale og studenten. Studenten gjennomfører et nærmere avtalt vitenskapelige arbeid under veiledning av en vitenskapelig tilsatt. Gjennom empiriske undersøkelser og teoretisk refleksjon skal studenten tilegne seg den innsikt og de ferdigheter som skal til for å gjennomføre et arbeid som holder god vitenskapelig standard. Kurset skal både gi praktiske ferdigheter som er til hjelp for studenten under det senere arbeidet med masteroppgaven, og bidra med teoretisk og praktisk kompetanse som er til nytte for pågående forskning i fagmiljøet ved Institutt for journalistikk og mediefag.
Sensorordning
Se omtale i emneplanen