Programplaner og emneplaner - Student
KFKNU26200 Norsk 2 for trinn 5-10, emne 2 Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Norwegian 2 for Level 5-10, Subject 2
- Studieprogram
-
Norsk 2 for ungdomstrinnet
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2025/2026
- Pensum
-
VÅR 2026
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Emne 2 bygger på emne 1. Temaa i emne 2 er nærare knyta til ferdigheitsdelen av norskfaget, slik som den vidare lese- og skriveopplæringa, produksjon av skriftlege, munnlege og samansette tekstar og vurdering og analyse av andrespråkstekster frå eigen praksis, i tillegg til samtidsdikting og samtidstekster i andre sjangrar.
Emne 2 ligg i vårsemesteret og har ein avsluttande semesteroppgåve som eksamensform. Målforma er nynorsk. Studentane må levere to arbeidskrav før dei kan gå opp til eksamen: eit fagnotat om vurdering av ein elevtekst skrive av elev med norsk som andrespråk (målform: bokmål) og eit fagnotat knyta til arbeidet ein digital læringsressurs.
Forkunnskapskrav
Emne 2 byggjer på emne 1. Arbeidskrav og eksamen i emne 1 må vere bestått før studentar startar på emne 2.
Læringsutbytte
Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheit og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har utvida innsikt i korleis elevar med norsk som førstespråk og elevar med norsk som andrespråk på 5.-10. trinn kan vidareutvikle leseferdigheitene sine
- har utvida innsikt i korleis elevar med norsk som førstespråk og elevar med norsk som andrespråk på 5.-10. trinn kan vidareutvikle skriveferdigheitene sine
- har utvida innsikt i korleis elevar med norsk som førstespråk og elevar med norsk som andrespråk på 5.-10. trinn kan vidareutvikle dei munnlege ferdigheitene sine
- har utvida kunnskap om mulitimodale tekstar
- har kunnskap om sentrale verk for ungdom og vaksne i norsk og samisk skjønnlitteratur frå 1900 til i dag
- har utvida kunnskap om litteraturteori og didaktiske tilnærmingar
- har kunnskap om det å lære norsk som andrespråk
Ferdigheit
Studenten
- kan skrive godt på nynorsk og bokmål
- kan setje i gang, rettleie og vurdere munnleg, skriftleg og samansett tekstproduksjon for elevar frå 5.-10. trinn
- kan lese, analysere, tolke og vurdere tekstar (også samansette), sjå dei i eit historisk perspektiv og setje dei inn ein kulturell og offentleg samanheng
- kan bruke digitale verktøy i norskfaget
- bruke læreplanen i faget til å formulere mål for norskopplæringa og relevante kriterium for vurdering
Generell kompetanse
Studenten
- er ein sikker munnleg språkbrukar og stødig i bokmål og nynorsk
- kan rettleie elevar i arbeid med tekstar
- formidle norskfaglege innsikter og tilpasse form og innhald til ulike målgrupper
- kan bruke faglege kunnskapar til kritisk og konstruktiv refleksjon
- kan vurdere norskfaget og eigen praksis og grunngi vurderingane
Innhold
Deleksamen 1: Ingen hjelpemidler tillatt.
Deleksamen 2: Alle hjelpemidler tillatt.
Arbeids- og undervisningsformer
Ingen.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Følgjande arbeidskrav må vere godkjente før studentane kan gå opp til eksamen i emne 2:
- Eit fagnotat med analyse og vurdering av ein andrespråkstekst. Omfang: om lag 2500 ord. Målform: bokmål.
- Prøve ut ein digital læringsressurs knyta til eit av emneplanmåla og drøfte faglige og didaktiske muligheter. Omfang: omlag 1500 ord. Målform: Nynorsk
Vurdering og eksamen
Avsluttande eksamen vert gjennomført i vårsemesteret.
Avsluttande eksamen i emne 2 er ei individuell skriftleg semesteroppgåve med sjølvvald problemstilling. Omfang: ca. 5000 ord. Målform: nynorsk.
Ny/utsett eksamen
Ny og utsett eksamen blir arrangert på same måte som ordinær eksamen. Ved første ny og utsett eksamen kan det leverast ein omarbeidd versjon av semesteroppgåva. Ved seinare forsøk må ny semesteroppgåve bli levert.
Studentens rettar og plikter ved ny/utsett eksamen går fram av Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studentar er sjølve ansvarlege for å melde seg opp til eventuell ny/utsett eksamen.
Vurderingsuttrykk
Det blir nytta graderte karakterar (A-F). Sjå forklaringar om graderte karakterar i programplanen.
Sensorordning
Retten til å avlegge eksamen forutsetter godkjente arbeidskrav og deltakelse i bestemte faglige aktiviteter. Se mer informasjon i den innledende delen av fagplanen.
Følgende arbeidskrav må være godkjent før skriftlig eksamen på K1 kan avlegges:
• Arbeidskrav 1. Det stilles krav om minimum 80 % deltakelse i all studentaktiv og praktisk -metodisk undervisning. Dersom studenten ikke har tilfredsstilt dette arbeidskravet, mistes retten til å gå opp til skriftlig eksamen samme studieår. Studenten må ta igjen tapt undervisning neste studieår.
• Arbeidskrav 2: 80% aktiv deltakelse på friluftslivundervisning (1-2 turer med overnatting) og inntil 4 dagers skiundervisning. Det er nødvendig med praktisk erfaring for å sikre kompetanse hos studentene. Dersom studenten ikke har tilfredsstilt dette arbeidskravet, mistes retten til å gå opp til skriftlig eksamen samme studieår. Studenten kan delta sammen med en annen klasse, hvis dette er praktisk mulig. Hvis ikke, må studenten ta igjen kurset neste studieår og gå opp til neste ordinære eksamen.
• Arbeidskrav 3: Godkjent didaktikkoppgave i planlegging. En nødvendig oppgave for en kroppsøvingslærer er å planlegge årsplan, emneplan og øktplan. Omfang på denne oppgaven er 5000 ord +/- 10% + planskjemaer. Oppgaver som ikke godkjennes, kan omarbeides og leveres på nytt inntil to ganger samme studieår. Oppgaven skal skrives i praksisgrupper.
• Arbeidskrav 4: Godkjent studentundervisning. Refleksjon over planlegging, gjennomføring og evaluering av undervisningsopplegg er viktig kompetanse. Nærmere beskrivelse og formelle krav til kompensatorisk arbeid ved ikke godkjent studentundervisning vil bli gitt sammen med oppgaveteksten.
• Arbeidskrav 5: Godkjent livredningsprøve. Svømming er en livbergingsaktivitet, og det er nødvendig å sikre kompetanse hos studenter i svømming. Det er krav om 80% aktiv deltakelse i svømmeundervisning. Bestått livredningsprøve dokumenteres med kompetansebevis. Ved ikke godkjent livredningsprøve har studenten krav på ett nytt forsøk i samme studieår. Dersom livredningsprøve fortsatt ikke blir godkjent, kan studenten få et tredje forsøk neste studieår ved ordinær undervisning.
• Arbeidskrav 6: Godkjent orienteringsprøve. Orientering er en livbergingsaktivitet, og det er nødvendig å sikre kompetansen hos studenter. Nærmere beskrivelse og formelle krav til kompensatorisk arbeid ved ikke godkjent orienteringsprøve vil bli gitt sammen med oppgaveteksten.
• Arbeidskrav 7: Forestilling. Studentene skal i grupper skape og fremvise egenkomponert forestilling sammensatt av flere kroppsøvingsaktiviteter der skapende, kreativ og estetisk dimensjon er sentral. Nærmere beskrivelse og formelle krav til kompensatorisk arbeid ved ikke godkjent forestilling vil bli gitt sammen med oppgaveteksten.
Opptakskrav
Sjå programplanen.