EPN-V2

KFKNU16200 Norsk 1 for trinn 5-10, emne 2 Emneplan

Engelsk emnenavn
Norwegian 1 Level 5-10, Subject 2
Studieprogram
Norsk 1, trinn 5-10
Omfang
15.0 stp.
Studieår
2025/2026
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

I dette emnet fokuseres det på praktisk nyhetsjournalistikk. Studenten skal utvikle sine fotojournalistiske ferdigheter slik at de kan arbeide med de vanligste emnene innenfor fotojournalistikken. Emnet er starten på spesialiseringen i fotojournalistikk.

Forkunnskapskrav

For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:

  • Deltakelse på ekskursjon
  • Veiledet, 5 timers gruppearbeid knyttet til etisk refleksjonsmodell
    • Presentasjon av gruppearbeid i seminargrupper. Tilbakemelding på presentasjon fra medstudent(er) og faglærer

Læringsutbytte

Etter fullført emne har studenten følgande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om leseforståing og lesestrategiar
  • kjenner til sentrale og relevante litteraturteoretiske og litteraturdidaktiske omgrep og perspektiv
  • kjenner til barne-, ungdoms- og vaksenlitteratur i ulike sjangrar
  • har kunnskap om fleirspråklegheit
  • har kunnskap om skriftleg og munnleg språk som ungdom brukar
  • har innsikt i talemålsvariasjonen i moderne norsk
  • har kunnskap om norsk språkhistorie etter 1800 og om gjeldande normering av bokmål og nynorsk.

Ferdigheiter

Studenten

  • kan skrive godt på nynorsk og bokmål
  • kan bruke læreplanen i faget til å formulere mål for norskopplæringa og relevante kriterium for vurdering
  • kan lese, analysere og tolke tekstar
  • kan legge til rette for arbeid med litterære tekstar i eit historisk, fleirkulturelt og tverrestetisk perspektiv
  • kan samanlikne tekstar tematisk, estetisk og didaktisk
  • kan legge til rette for arbeid med munnlege ferdigheiter på ulike trinn fra 5. til 10. trinn og bruke retorisk kunnskap i dette arbeidet
  • kan bruke og vurdere ulike undervisningsmetodar i arbeidet med munnlege ferdigheiter
  • kan planlegge, gjennomføre og vurdere munnleg norskundervisning på ulike trinn
  • kan planlegge og gjennomføre samtalar om språk og litteratur i klasserommet.

Generell kompetanse

Studenten

  • er ein sikker munnleg språkbrukar og stødig i skriftleg bokmål og nynorsk
  • kan formidle norskfaglege innsikter og tilpasse form og innhald til ulike målgrupper
  • kan bruke faglege kunnskapar til kritisk og konstruktiv refleksjon
  • kan arbeide sjølvstendig, og saman med andre, med elevar si læring og utvikling i faget og på tvers av fag
  • kan legge til rette for at arbeidet med språk og litteratur kan styrke identiteten til elevane og oppfordre dei til aktiv deltaking i det offentlege liv.

Innhold

  • Barne- og ungdomslitteratur og litteratur for vaksne
  • Lesing, med vekt på litterære emne
  • Skjønnlitteratur, med vekt på novellar, romanar og drama
  • Lesestrategiar og vurdering
  • Litteraturteori og litteraturdidaktikk
  • Litterære samtalar
  • Drama som metode
  • Munnleg norsk og munnleg opplæring
  • Språkhistorie og normering
  • Nynorskdidaktikk
  • Talespråksvariasjonar i moderne norsk - sosiolektar, multietnolektar og dialektar
  • Mappe som arbeids- og vurderingsform i eiga skriving

Arbeids- og undervisningsformer

Studentene skal i løpet av emnet gjennomføre fire arbeidskrav. Alle er knyttet til praktisk fotojournalistikk, video og produksjon/postproduksjon. Hensikten med arbeidskravene er å sikre oppnåelse av læringsutbyttene.

Arbeidskravene i emnet er flere praktiske produksjoner. I slike oppgaver vil omfanget variere ut fra hvilke medietyper eller kombinasjoner av disse som benyttes. Omfang vil derfor spesifiseres/avtales i oppgaveteksten eller individuelt i samarbeid med faglærer.

Oppgavene skal leveres til fristen, og studenten får tilbakemeldinger fra faglærer og medstudenter. Studenter som ikke leverer til fristen får ikke godkjent arbeidskravet. Ikke godkjent arbeidskrav kan omarbeides en gang og leveres til ny godkjenning til frist avtalt med faglærer.

Det er obligatorisk å delta i praktisk undervisning, introduksjonsforelesninger og gjennomganger i de fotojournalistiske emnene. Det er mulig å ha totalt fire fraværsdager fra de obligatoriske samlingene i emnet. Fravær, også det som skyldes sykdom, kompenseres etter avtale med faglærer.

Studentene må få godkjent alle arbeidskrav for å kunne fremstille seg til eksamen.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Følgande arbeidskrav må vere godkjende før studentane kan gå opp til eksamen i emne 2:

  • Munnleg framlegg gruppevis i plenum. Framlegget skal vere knytt til barne- og ungdomslitteratur. Arbeidskravet føreset deltaking på tredje samling.
  • Innlevering av tekstar i digital arbeidsmappe. Arbeidsmappa skal innehalde inntil fire fagtekstar knytt til språklege og litterære emne i emne 2. Det blir gitt tilbakemelding på tekstane ved hjelp av digitale merknader frå lærar og/eller medstudentar. Studentane vel sjølve ut to av tekstane til ei vurderingsmappe og grunngir dette valet i eit refleksjonsnotat. Tekstane og refleksjonsnotatet blir vurdert i samband med avsluttande vurdering.
  • Mappetekst 1: Fagnotat om nynorsk - historisk og didaktisk. Omfang: 1500 ord +/- 10%.
  • Mappetekst 2: Fagnotat om litterære samtalar. Arbeidet med litterære samtalar inneber utprøving i eigen grunnskuleklasse og kunnskapsdeling i eige kollegium. Omfang 1500 ord +/- 10%.
  • Mappetekst 3: Omtale av ei barne- eller ungdomsbok ein vaksensroman eller eit drama. Omfang: 1500 ord +/- 10%.

Alle tekstane skal skrivast på nynorsk.

Innleveringsmappe blir oppretta med faste tidsfristar for kvar oppgåve. Godkjenning av tekstane er ein føresetnad for å kunne gå opp til eksamen i emne 2.

Vurdering og eksamen

Alle besvarelser vurderes av én sensor.

Ekstern sensor benyttes regelmessig, og minimum ved hver tredje gjennomføring av emnet. Ved uttrekk av besvarelser til ekstern sensur skal uttrekket omfatte minimum 10 prosent av besvarelsene, men uansett ikke færre enn 5 besvarelser. Ved uttrekk skal ekstern sensors vurdering komme alle studentene til gode.

Hjelpemidler ved eksamen

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Vurderingsuttrykk

Bestått - Ikke bestått.

Sensorordning

Intern sensor vurderer alle besvarelsene.

Opptakskrav

Sjå programplanen.