Programplaner og emneplaner - Student
BLH1120 Barns utvikling, lek og læring 2 Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Children`s Development, Play and Learning 2
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, heltid
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2025/2026
- Emnehistorikk
-
Innledning
Se mer utfyllende informasjon om praksis i programplanen og i praksisguiden for PPU-Y
Læringsutbytte
Se mer utfyllende informasjon om praksis i programplanen og i praksisguiden for PPU-Y
Innhold
- Pedagogisk grunnsyn og pedagogisk praksis
- Didaktikk og pedagogisk dokumentasjon
- Danning og demokratiske prosesser
- Perspektiver på barns utvikling og læring
- Syn på lek og lekteorier
- Kulturelt og språklig mangfold, samiske perspektiver på barndom
- Barn med særskilte behov, inkludering
- Barns seksualitet, kjønn og identitet
Arbeids- og undervisningsformer
Se mer utfyllende informasjon om praksis i programplanen og i praksisguiden for PPU-Y
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Det er et krav om 100% tilstedeværelse i praksis i alle praksisperiodene. Ved fravær må dagene tas igjen etter avtale med praksissted og emneansvarlig/praksisseksjonen ved LUI.
Vurdering og eksamen
Individuell muntlig eksamen.
Eksamen består av en 10 minutter PowerPoint-presentasjon av et tildelt tema og 10 minutter samtale om fagstoff knyttet til emnet. Tema tildeles tidlig i semesteret.
Ny/utsatt eksamen
Ny/utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen. Tildelt tema fra første forsøk beholdes i nytt forsøk. Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen.
Skikkethetsvurdering
Se programplanen for Bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, heltid (180 studiepoeng), for nærmere informasjon om skikkethet.
Hjelpemidler ved eksamen
Bestått/ikke bestått
Vurderingsuttrykk
Se mer utfyllende informasjon om praksis i programplanen og i praksisguiden for PPU-Y
Sensorordning
Se mer utfyllende informasjon om praksis i programplanen og i praksisguiden for PPU-Y