Programplaner og emneplaner - Student
BLD1100 Barns utvikling, lek og læring 1 Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Children's Development, Play and Learning 1
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i barnehagelærerutdanning - samlings- og nettbasert
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2024/2025
- Pensum
-
HØST 2024
- Timeplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Sergiy Denisov
Læringsutbytte
Knowledge of standard classical optimization algorithms would be beneficial. Familiarity with undergraduate physics is also an advantage, but by no means any prerequisite.
Innhold
- Ulike syn på barns danning, utvikling, omsorg, lek og læring
- Observasjon, dokumentasjon og refleksjon
- Barns medvirkning og medbestemmelse
- Samspill og vennskap
- Barnehagens fysiske miljø
- Digitalpraksis
- Lede seg selv og barn
- Didaktikk
Arbeids- og undervisningsformer
- A brief re-acquaintance with vectors, matrices and complex numbers
- Computational methods of quantum physics
- Introduction to quantum phenomena
- Introduction to classical information theory
- Qubits and quantum gates
- Entanglement and interference as key components of quantum computing
- Fundamental quantum algorithms
- Quantum annealing as a way of addressing optimization problems
- Quantum cryptography
- The challenge of de-coherence and openness in quantum systems
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
The course overlaps 3 ECTS with ACIT4320.
Vurdering og eksamen
Individuell skriftlig eksamen under tilsyn, varighet fem timer.
Ny og utsatt eksamen gjennomføres på samme måte som ved ordinær eksamen. Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp.
Hjelpemidler ved eksamen
Tospråklig ordbok.
Vurderingsuttrykk
Eksamen vurderes etter gradert skala fra A til E for bestått og F for ikke bestått.
Sensorordning
Vurderes av en intern og en ekstern sensor.