EPN-V2

BLD1100 Barns utvikling, lek og læring 1 Emneplan

Engelsk emnenavn
Children's Development, Play and Learning 1
Studieprogram
Bachelorstudium i barnehagelærerutdanning - samlings- og nettbasert
Omfang
15.0 stp.
Studieår
2024/2025
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Sergiy Denisov

Læringsutbytte

Knowledge of standard classical optimization algorithms would be beneficial. Familiarity with undergraduate physics is also an advantage, but by no means any prerequisite.

Innhold

  • Ulike syn på barns danning, utvikling, omsorg, lek og læring
  • Observasjon, dokumentasjon og refleksjon
  • Barns medvirkning og medbestemmelse
  • Samspill og vennskap
  • Barnehagens fysiske miljø
  • Digitalpraksis
  • Lede seg selv og barn
  • Didaktikk

Arbeids- og undervisningsformer

  • A brief re-acquaintance with vectors, matrices and complex numbers
  • Computational methods of quantum physics
  • Introduction to quantum phenomena
  • Introduction to classical information theory
  • Qubits and quantum gates
  • Entanglement and interference as key components of quantum computing
  • Fundamental quantum algorithms
  • Quantum annealing as a way of addressing optimization problems
  • Quantum cryptography
  • The challenge of de-coherence and openness in quantum systems

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

The course overlaps 3 ECTS with ACIT4320.

Vurdering og eksamen

Individuell skriftlig eksamen under tilsyn, varighet fem timer.

Ny og utsatt eksamen gjennomføres på samme måte som ved ordinær eksamen. Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp.

Hjelpemidler ved eksamen

Tospråklig ordbok.

Vurderingsuttrykk

Eksamen vurderes etter gradert skala fra A til E for bestått og F for ikke bestått.

Sensorordning

Vurderes av en intern og en ekstern sensor.