EPN-V2

BAPD2000 Prosjekt og merkevarebygging Emneplan

Engelsk emnenavn
Project and Branding through Design
Studieprogram
Bachelorstudium i produktdesign
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2025/2026
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • Tre av fire individuelle innleveringer må være godkjent.

Forkunnskapskrav

Individuell skriftlig eksamen under tilsyn på 3 timer 

Eksamensresultat kan påklages.

Læringsutbytte

Alle trykte og skrevne hjelpemidler tillatt.. Håndholdt kalkulator som ikke kommuniserer trådløst og som ikke kan regne symbolsk. 

Innhold

Emnet består av to deler. Prosjektene skal rettes mot samarbeid med eksterne aktører.

Del 1 har fokus på merkevarebygging, kreative metoder og opphavsrett (IPR).

Del 2 består av et samarbeidsprosjekt på tvers av årstrinn på bachelorstudiet. Studentene danner grupper (designkontorer). 3.BA skal fungere som prosjektledere i gruppene. Denne delen fokuserer på prosjektarbeid i team, øvet i praksis. Resultatet kan være vektet mot både konsept og ferdig utviklet produkt.

Arbeids- og undervisningsformer

Gradert skala A-F.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

En intern sensor. Ekstern sensor brukes jevnlig.

Vurdering og eksamen

Emnet er ekvivalent (overlapper 10 stp) med: EMFE1000, BYFE1000, ELFE1000, DAFE1000, KJFE1000, MAFE1000, MEK1000, FO010A and FO010D.

Ved praktisering av 3-gangers regelen for oppmelding til eksamen teller forsøk brukt i ekvivalente emner.

Hjelpemidler ved eksamen

Alle.

Vurderingsuttrykk

Bestått-Ikke bestått.

Sensorordning

En intern sensor