Programplaner og emneplaner - Student
BAPD2000 Prosjekt og merkevarebygging Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Project and Branding through Design
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i produktdesign
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2025/2026
- Pensum
-
HØST 2025
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- Tre av fire individuelle innleveringer må være godkjent.
Forkunnskapskrav
Individuell skriftlig eksamen under tilsyn på 3 timer
Eksamensresultat kan påklages.
Læringsutbytte
Alle trykte og skrevne hjelpemidler tillatt.. Håndholdt kalkulator som ikke kommuniserer trådløst og som ikke kan regne symbolsk.
Innhold
Emnet består av to deler. Prosjektene skal rettes mot samarbeid med eksterne aktører.
Del 1 har fokus på merkevarebygging, kreative metoder og opphavsrett (IPR).
Del 2 består av et samarbeidsprosjekt på tvers av årstrinn på bachelorstudiet. Studentene danner grupper (designkontorer). 3.BA skal fungere som prosjektledere i gruppene. Denne delen fokuserer på prosjektarbeid i team, øvet i praksis. Resultatet kan være vektet mot både konsept og ferdig utviklet produkt.
Arbeids- og undervisningsformer
Gradert skala A-F.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
En intern sensor. Ekstern sensor brukes jevnlig.
Vurdering og eksamen
Emnet er ekvivalent (overlapper 10 stp) med: EMFE1000, BYFE1000, ELFE1000, DAFE1000, KJFE1000, MAFE1000, MEK1000, FO010A and FO010D.
Ved praktisering av 3-gangers regelen for oppmelding til eksamen teller forsøk brukt i ekvivalente emner.
Hjelpemidler ved eksamen
Alle.
Vurderingsuttrykk
Bestått-Ikke bestått.
Sensorordning
En intern sensor