Psykolog for studenter ved OsloMet - Student

Statisk artikkel

Psykolog for studenter på OsloMet

OsloMet har fått psykolog fra SiO som er tilgjengelig for studenter i Pilestredet. Møter med psykologen kan være enten fysiske eller digitale.

Studiested Pilestredet

Charlotte Henningsson Rotnes er SiOs psykolog på OsloMet i Pilestredet. Etter avtale med SiO Psykisk Helse vil det være psykolog på OsloMet i Pilestredet hver tirsdag, onsdag og torsdag. Samtaler med psykologen kan være enten fysiske eller digitale. Psykologen har kontor i Studenthuset i Pilestredet 52.

Bilde av psykologspesialist Charlotte Henningsson Rotnes.

Hva kan studenter snakke med en psykolog om?

Studenter kan få psykologisk behandling for flere ulike symptomplager, som:

• Nedstemthet og grubling
  • Angst og bekymring
  • Panikkanfall
  • Traumer
  • Eksamensangst
  • Vanskelig forhold til mat
  • Stress
  • Relasjonsvansker
  • Selvfølelsesproblemer
  • Rus
  • Eller annet

Hvem kan få time hos psykolog?

SiO tilbyr psykolog for studenter på OsloMet. Studenter som ønsker psykisk helsehjelp må sende inn et skjema til helsenorge (sio.no). Et tverrfaglig team i SiO vil gjennom henvendelsen din og vurderer hvilket tilbud du bør få.

Hvordan får man time hos psykolog?

Før du settes opp med time hos en psykolog, får du en kort behovssamtale. Deretter får du avtale med psykolog så fort det er ledig tid.
Telefonnummer til SiO helse er 22 85 33 00. De hjelper deg videre. Husk å si ifra om du tilhører Kjeller eller Pilestredet.

Se mer om SiO helse sine tilbud for deg som trenger noen å snakke med.