IT-tjenester og verktøy

Her finner du blant annet brukerveiledninger og informasjon om IT-konto og passord, e-post, Office 365, utskrift, pålogging til eduroam/trådløst nett, programvare og lagring ved OsloMet.

Knappemeny IT-tjenester

IT-tjenester lenkesamling

Nyttig om IT-tjenester

Nyttig om IT-tjenester

  1. Brukernavn, passord og PIN-kode

    IT-kontoen gir deg tilgang til OsloMets tjenester og systemer. Nye studenter må aktivere sin konto for å få tilgang til e-post og de øvrige tjenestene.

    Informasjon om brukernavn, passord og PIN-kode

  2. Tofaktorautentisering

    Tofaktorautentisering er obligatorisk ved innlogging til OsloMet sine tjenester. Finn ut hvordan du aktiverer og nullstiller tofaktorautentisering.

  3. Office 365

    Microsoft Office 365 gir deg fri bruk av Microsofts Office-programmer og skytjenester som Outlook e-post, Office Online og OneDrive med 1TB gratis skylagringsplass.

    Fullført studier eller sluttet ved OsloMet?

    Overføring av Office 365-konto etter endt studietid (support.office.com).

  4. Programvare

    OsloMet tilbyr mange nyttige programmer fritt tilgjengelig til bruk i din studiehverdag. Nyttig programvare som Nvivo, SPSS og F4 Transkript kan benyttes gratis så lenge du studerer ved OsloMet.

  5. Tilgang utenfra (VPN)

    For å få tilgang til intern programvare kun tilgjengelig via nettverket på OsloMet fra PC utenfra studiestedet, må du koble til VPN. VPN er en virtuell tunnel til OsloMet-nettverket. VPN gir deg samme tilgang som når du bruker en OsloMet-PC på studiestedet.

    • VPN-tilkobling – få tilgang til interne ressurser, eksempelvis programvare, tilgjengelig kun på OsloMet-nettverket.
    • Eksternt skrivebord – få tilgang til skrivebord og interne ressurser. NB! Kun for masterstudenter.

Kontakt IT-servicedesk

Kontakt IT-servicedesk

Problemer med IT? Spør oss!

Telefon :
67 23 55 55
E-post :
Sted/Adresse :
P48, 1. etasje er stengt: Midlertidig lokasjon i rom P372 i 3. etasje, P48
Tidspunkt/Åpningstid :
Hverdager 08-18:30 (fredag til 17:00)
Kjeller:
Hverdager 09-16:00 (fredag til 15:00)

Påske 2024 - Åpningstider for IT-servicedesk i P46, Kjeller og P48. Mandag 25.03 og tirsdag 26.03: kl.09.00-15:00. Onsdag 27.03: kl.08:00-12:00